Praksa isplate naknade volonterima, kada se ne radi o konkretnim troškovima vezanima uz volontiranje ili pak isplaćivanja dnevnica kada za to ne postoje uvjeti, protivna je suštini volonterstva, a to je da je volontiranje rad za dobrobit ljudi i zajednice. Potrebno je voditi računa da sve transakcije vezano za volonterstvo budu sukladne Zakonu o volonterima, a pogotovo isplate naknada, gdje se...
EVIDENCIJA ČLANSTVA UDRUGE
Član udruge, pod jednakim uvjetima utvrđenim Zakonom o udrugama i statutom udruge, može postati svaka fizička osoba i pravna osoba (npr. trgovačko društvo, ustanova, zaklada, udruga, vjerska zajednica i drugo) Udruga je dužna voditi popis svojih članova (Zakon o udrugama čl.12). Popis članova vodi se elektronički ili na drugi prikladan način i obvezno sadrži podatke o osobnom imenu (nazivu)...
IZDAJU LI NEPROFITNE ORGANIZACIJE (UDRUGE) RAČUN ZA ČLANARINU?
Članarine i članski doprinosi u pravilu podrazumijevaju da se radi o tzv. nerecipročnim prihodima odnosno da njihovo plaćanje ne uključuje i neposrednu protučinidbu od strane udruge. S obzirom da nema konkretne isporuke dobara i usluga, udruga nema osnove izdavati račun kao dokument kojim se zaračunavaju isporučena dobra i usluge. Organizacija će članovima izdati dokument (terećenje, zaduženje...
NOVI PRAVILNIK O VOĐENJU EVIDENCIJE O ZAPOSLENICIMA
Svaki poslodavac u Hrvatskoj, pa tako i udruge, dužan je voditi evidenciju o zaposlenicima i evidenciju radnog vremena za radnike koji su kod njega zaposleni. U slučaju ne vođenja evidencije ili vođenja na nepropisan način prema Zakonu o radu to predstavlja najteži prekršaj poslodavca, za kojeg su zapriječene novčane kazne od 8.090,00 EUR do 13.270,00 EUR za poslodavca pravnu osobu odnosno 920,00...
KAKO ZADRŽATI RADNIKE U NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA
Svatko od nas koji radimo u neprofitnoj organizaciji nije se jednom zapitao „što mi to treba“, „zašto sam još uvijek ovdje“, „što ako nam ne prođe projekt“, „kuda ću kad završi projekt“ a voditelji organizacija, predsjednici udruga i upravitelji zaklada pribojavaju se da će im radnici otići i prije završetka projekta jer im se pružila prilika dobiti posao u javnom ili, rjeđe, privatnom...
DJELATNOST TRGOVINE U UDRUGAMA
Udruge mogu obavljati djelatnost trgovine uz uvjete i na način propisan Zakonom o trgovini (87/2008, 96/2008, 116/2008, 116/2008, 76/2009, 114/2011, 68/2013, 30/2014, 32/2019, 98/2019, 32/2020, 33/2023), ako je ta djelatnost navedena u statutu kao sastavni dio gospodarske djelatnosti udruge uz napomenu da se dobit neće ostvarivati u...
PRAVEDNE PRAKSE U ORGANIZACIJAMA CIVILNOGA DRUŠTVA
Udruge kao organizacije koje rade na rješavanju problema u društvu i lokalnoj zajednici a koje drugadva sektora ne pokrivaju ili nedovoljno pokrivaju svojim radom, promiču vrijednosti kao što suhumanost, uključivost, otvorenost, transparentnost, demokratičnost i druge za građane važnevrijednosti koje su zapisane u našim formalnim aktima kao što su statut, pravilnik o radu ili drugiinterni akti...
UKLJUĆIVANJE DONATORA U PROCES STRATEŠKOG PLANIRANJA ORGANIZACIJA CIVILNOGA DRUŠTVA
Strateško planiranje organizacije uobičajeno planiramo i provodimo nakon završetka jednog razdoblja ili nakon većih promjena koje su se dogodile u organizaciji (primjerice odlazak rukovodstva, naglapromjena korisnika, gubitak financiranja i slično). Planiramo ga nekad i zbog zahtjeva donatora ilipartnera.Bez obzira na razloge pristupanja organizacije procesu strateškog planiranja, ono najčešće...
RASPODJELA PLAĆA NA VIŠE PROJEKATA
Jedna od svakodnevnih situacija i nerijetko briga voditelja i financijaša organizacija ciivlnoga društva je održivost djelovanja organizacija ali i održivost radnih mjesta. Sa strane gledajući, čini se da mi u udrugama, zakladama, sindikatima imamo osigurane plaće kao u, primjerice, javnom sektoru od trenutka zaposlenja pa do mirovine ili barem dok ne nađemo neko drugo radno mjesto koje bolje...
MARKETING U NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA
Udruge sve češće strateški planiraju svoj razvoj kao organizacije i kao projektno usmjerenog poslovnog subjekta. U izradi strategije vrlo često se pojavljuju pitanja o prilozima i „dodacima“ strateškom dokumentu. Osim zakonski obveznih operativnog i financijskog plana, korisno je izraditi i plan odnosa s javnošću ali i marketing plan organizacije za konkretno strateško razdoblje. Marketing...