Novosti u Fiskalizaciji 2.0 za neprofitne organizacije

Asocijacija na fiskalizaciju je najčešće ili uglavnom – računi koje dobivamo u prodavaonicama, servisima, restoranima i drugim mjestima koji su dio poslovnog sektora. Ovi fiskalni računi ubrajaju se u  Fiskalizaciju 1.0.

Nova, Fiskalizacija 2.0 uvodi obaveznu fiskalizaciju za neprofitne organizacije i obuhvaća izdavanje i zaprimanje elektroničkih računa (eRačuna) te proširuje dosadašnju fiskalizaciju. Dosadašnja fiskalizacija 1.0 obuhvaćala je izdavanje fiskalnih računa koji su plaćeni gotovinom ili karticama fizičkim osobama, no sada će se fiskalizirati i eRačuni B2B/B2G (Business to Business i Business to Government).

Obavezno je uvođenje standardizirane klasifikacije proizvoda (KPD 2025) gdje je potrebno povezati stavke na računu s klasifikacijskom oznakom, te nove tehničke specifikacije i servise kojima upravlja Porezna uprava. Zakon o fiskalizaciji je objavljen u Narodnim novinama 89/25 i stupio je na snagu u 2025. godini, a njegova primjena počinje 1. siječnja 2026.godine. (Narodne Novine).

Fiskalizacija eRačuna će se provoditi preko informacijskog posrednika, a popis posrednika koji svaka organizacija može odabrati objavljen je na stranicama Porezne uprave RH (Popis posrednika).

Tijekom odabira posrednika i prilikom pristupanja Fiskalizaciji 2.0 važno je da svaka neprofitna organizacija izvrši točnu procjenu u kojoj je od predviđenih skupina i na osnovi svoje skupine, sukladno Zakonu određuje obvezu fiskalizacije te izdavanja i/ili zaprimanja e-računa:

  • Neprofitne organizacije u sustavu PDV-a – fiskalizacija je obvezna od 1. siječnja 2026. godine. To znači izdavati i zaprimati eRačune te provoditi njihovu fiskalizaciju, neovisno o tome je li organizacija obveznik poreza na dobit.
  • Neprofitne organizacije, obveznice poreza na dobit, koje nisu u sustavu PDV-a – fiskalizacija je obvezna od 1. siječnja 2026.godine, što znači zaprimati eRačune, a od 1. siječnja 2027.godine bit će obvezno i izdavati eRačune.
  • Neprofitne organizacije koje nisu obveznice niti PDV-a ni poreza na dobit – nemaju obvezu fiskalizacije eRačuna ukoliko se ne promijeni njihov porezni status.

Nakon provjere u kojoj je skupini neprofitna organizacija, pristupa se odabiru informacijskog posrednika. Organizacija se prijavljuje i potvrđuje adresu u AMS (Adresar metapodatkovnih servisa) te prema potrebi uređuje svoje akte – ovaj bi postupak trebalo obaviti do 31.12.2025. Adresar AMS je neka vrsta imenika koji spaja pošiljatelje i primatelje e-računa. U Poreznoj upravi će se upisati OIB koji je dovoljan kao adresa, odnosno ono identificira organizaciju.

Porezna uprava RH je izradila  besplatnu aplikaciju za neprofitne organizacije koje su obveznici poreza na dobit a koje nisu u sustavu PDV-a. Aplikcija će odgovarati većini organizacija i zove se MIKROeRAČUN. Ova aplikacija omogućuje zaprimanje i fiskalizaciju eRačuna od 2026. godine, a izdavanje, zaprimanje i fiskalizaciju od 2027. godine. MIKROeRAČUn je aplikacija za one neprofitne organizacije koje koriste ePoreznu, a ako ne koriste potrebno ju je ugovoriti. U odabiru posrednika važno je dogovoriti ga i s računovodstvom organizacije zbog likvidacije eRačuna i uvoza tih računa u računovodstveni program koji organizacija koristi

- Adriana Stanivuk
POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Nove objave

Kategorije

POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Program regionalnog razvoja civilnoga društva