Bonton poslovnog telefonskog razgovaranja

U današnje vrijeme sve više šaljemo privatne tekstualne poruke putem različitih mreža i kanala na mobilnim telefonima, no u poslovnom okruženju još uvijek i razgovaramo „uživo“, odnosno telefoniramo.

Donosimo nekoliko podsjetnika i preporuka za poslovni razgovor telefonom:

  • Na početku telefonskog razgovora uvijek se prvo predstavite punim imenom i prezimenom,
  • U razgovoru bi trebali zvučati susretljivo, radosno i toplo,
  • Razgovor treba biti razgovijetan (pazite da jasno izgovarate riječi), ne govorite prebrzo niti presporo i po mogućnosti ne iz automobila koji vozite..
  • Kad zovete sugovornika, ne puštajte da telefon dugo zvoni. To može ometati ostale u uredu a vaš kontakt očito nije u mogućnosti odgovoriti na poziv, pa radije ponovite poziv kasnije.

Pri telefoniranju izbjegavajte:

  • jesti
  • piti
  • pušiti
  • zvučati kao da se dosađujete
  • govoriti nerazgovjetno
  • tipkati po računalu, osim ako nešto trebate pronaći za sugovornika

Dogovorite ujednačen način predstavljanja prilikom pozivanja i/ili odgovaranja na telefonski poziv:

Primjer predstavljanja kod pozivanja: „Dobar dan, ovdje je Aleksandar Timot iz (naziv udruge), mogu li molim vas razgovarati s (recite puno ime i prezime osobe s kojom želite razgovarati)“. Prethodno se pripremite za razgovor kako biste eventualno sve potrebne dokumente imali uz sebe.

Primjer javljanja na poziv:

„ Dobar dan ovdje (naziv udruge), izvolite“,  ili „ Dobar dan, dobili ste (naziv udruge) kako vam možemo pomoći?“ i slično.

I za kraj, bonton upotrebe mobitela za vrijeme sastanka

Mobitel isključite kada ste na sastanku ili predavanju, te se ne javljajte u prisustvu druge osobe ili drugih sudionika sastanka. Ukoliko očekujete važan poziv, najavite to na početku sastanka i kad uslijedi poziv (utišan), ispričajte se kolegama i napustite prostoriju kako biste obavili razgovor. Neka razgovor bude što kraći kako biste se vratili natrag na sastanak.

Bonton nalaže da se mobiteli ne drže na stolu tijekom sastanka.

- Mirela Despotović
POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Nove objave

Kategorije

POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Program regionalnog razvoja civilnoga društva