Praksa isplate naknade volonterima, kada se ne radi o konkretnim troškovima vezanima uz volontiranje ili pak isplaćivanja dnevnica kada za to ne postoje uvjeti, protivna je suštini volonterstva, a to je da je volontiranje rad za dobrobit ljudi i zajednice. Potrebno je voditi računa da sve transakcije vezano za volonterstvo budu sukladne Zakonu o volonterima, a pogotovo isplate naknada, gdje se...
EVIDENCIJA ČLANSTVA UDRUGE
Član udruge, pod jednakim uvjetima utvrđenim Zakonom o udrugama i statutom udruge, može postati svaka fizička osoba i pravna osoba (npr. trgovačko društvo, ustanova, zaklada, udruga, vjerska zajednica i drugo) Udruga je dužna voditi popis svojih članova (Zakon o udrugama čl.12). Popis članova vodi se elektronički ili na drugi prikladan način i obvezno sadrži podatke o osobnom imenu (nazivu)...
KAKO ZADRŽATI RADNIKE U NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA
Svatko od nas koji radimo u neprofitnoj organizaciji nije se jednom zapitao „što mi to treba“, „zašto sam još uvijek ovdje“, „što ako nam ne prođe projekt“, „kuda ću kad završi projekt“ a voditelji organizacija, predsjednici udruga i upravitelji zaklada pribojavaju se da će im radnici otići i prije završetka projekta jer im se pružila prilika dobiti posao u javnom ili, rjeđe, privatnom...
PRAVEDNE PRAKSE U ORGANIZACIJAMA CIVILNOGA DRUŠTVA
Udruge kao organizacije koje rade na rješavanju problema u društvu i lokalnoj zajednici a koje drugadva sektora ne pokrivaju ili nedovoljno pokrivaju svojim radom, promiču vrijednosti kao što suhumanost, uključivost, otvorenost, transparentnost, demokratičnost i druge za građane važnevrijednosti koje su zapisane u našim formalnim aktima kao što su statut, pravilnik o radu ili drugiinterni akti...
UKLJUĆIVANJE DONATORA U PROCES STRATEŠKOG PLANIRANJA ORGANIZACIJA CIVILNOGA DRUŠTVA
Strateško planiranje organizacije uobičajeno planiramo i provodimo nakon završetka jednog razdoblja ili nakon većih promjena koje su se dogodile u organizaciji (primjerice odlazak rukovodstva, naglapromjena korisnika, gubitak financiranja i slično). Planiramo ga nekad i zbog zahtjeva donatora ilipartnera.Bez obzira na razloge pristupanja organizacije procesu strateškog planiranja, ono najčešće...
MARKETING U NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA
Udruge sve češće strateški planiraju svoj razvoj kao organizacije i kao projektno usmjerenog poslovnog subjekta. U izradi strategije vrlo često se pojavljuju pitanja o prilozima i „dodacima“ strateškom dokumentu. Osim zakonski obveznih operativnog i financijskog plana, korisno je izraditi i plan odnosa s javnošću ali i marketing plan organizacije za konkretno strateško razdoblje. Marketing...
ČITATELJSKI KLUBOVI I MENTALNO ZDRAVLJE POJEDINCA
Čitateljski klubovi već su neko vrijeme popularni i kod nas i u svijetu, uživo ili online. U Zagrebu ih organiziraju i vode Knjižnice grada Zagreba i to njih 20 od ukupno 44. Nedavno smo i sami počeli podržavati jedan čitateljski klub kroz program I dalje aktivni, i to u Knjižnici Voltino. Ponukani iznimnom energijom i entuzijazmom članova i članica Kluba, žustrim i „dubokim“ raspravama o...
GRUPNA SUPERVIZIJA U UDRUGAMA – INTERVIZIJA
Metodu zajedničkog učenja i razvoja kroz rješavanje određenog problema ili situacija s kojima sečlanovi i članice intervizijske skupine susreću nazivamo intervizija. Ova metoda nekad se naziva igrupno učenje, vršnjačko učenje ili grupna supervizija. Intervizija se od supervizije razlikuje pohijerarhiji u skupini i razini razmjene između članova grupe i stručnjaka. Supervizija se gleda kaonadzor...
Bonton poslovnog telefonskog razgovaranja
U današnje vrijeme sve više šaljemo privatne tekstualne poruke putem različitih mreža i kanala na mobilnim telefonima, no u poslovnom okruženju još uvijek i razgovaramo „uživo“, odnosno telefoniramo. Donosimo nekoliko podsjetnika i preporuka za poslovni razgovor telefonom: Na početku telefonskog razgovora uvijek se prvo predstavite punim imenom i prezimenom, U razgovoru bi trebali zvučati...
Bonton komuniciranja e-mailom
Svijet rada postao je nezamisliv bez komunikacije elektroničkom poštom. O kvaliteti naše poslovne elektroničke komunikacije ovisi i kvaliteta odnosa sa suradnicima, partnerima, donatorima i drugima. Obratite pozornost u prijepisci na sljedeće: Prvi dojam i opći izgled e-mail poruke (Neka bude kratka i jasna poruka sa odvojenim poglavljima i pravopisno točna). Font i veličinu slova (U poslovnom...