INOVATIVNI OBLICI PRIKUPLJANJA SREDSTAVA OD POSLOVNOG SEKTORA

Rad u neprofitnom sektoru pruža nam stvarno gotovo svakodnevno osjećaj svrhe i odgovore na pitanja zašto radimo aktivnosti koje radimo i zašto smo odabrali raditi baš s određenom skupinom korisnika. Povratne informacije o kvaliteti našeg rada i učinkovitosti dobivamo već tijekom provedbe aktivnosti i projekata. To su lijepe strane rada u neprofitnom sektoru, međutim ima i onih koji nas plaše i uzrokuju kontinuirani stres na poslu i izvan njega.

Jedna od stresnijih strana rada u udruzi je projektno financiranje i očekivanje natječaja koji će biti raspisani pa onda čekanje rezultata i stresa ako naš projekt ne bude odabran za financiranje. Ima li alternative? Što ako nam je dosta čekanja na natječaje koji se prilično rijetko objavljuju. Dosta nam je i stresa s podnošenjem izvještaja i kašnjenja uplata donacija. Koje su nam opcije da naše aktivnosti možemo financirati i kao organizacija opstati kroz dulje razdoblje.

Jedna od opcija je obraćanje poslovnom sektoru, razvijanje suradnje s njim i pokretanje nekih inovativnih oblika prikupljanja sredatava od ovog sektora. Slanje dopisa u kojima predstavljamo naš rad i korisnike nije baš inovativno i kod nas donosi slabe rezultate. Međutim ima i nekih inovativnijih ideja kao primjerice aukcija iskustava (ne moraju se licitirati samo predmeti i umjetničke slike!). Na otvorenim telefonskim linijama ili zoom sastancima organiziramo licitaciju jednistvenih iskustava, primjerice zaposlenici neke velike tvrtke licitiraju ručak sa direktorom tvrke, ili s poznatom osobom iz javnog života. Mogu se tako licitirati i putovanja, odlazak u kazalište, posjeta muzeju ili galeriji. Za svako sudjelovanje u aukciji se uplaćuje kotizacija kao donacija neprofitnoj organizaciji. „Plati koliko želiš“ – nešto već viđeno u zapadnim zemljama moglo bi se pokušati i kod nas u suradnji s više restorana i hotela koji na određen datum dio prihoda odvajaju za donaciju vašoj organizaciji. Još jedna od akcija s poslovnim sektorom mogla bi se nazvati „Zaokruži okruglo“ kad prodajni lanci i trgovine omogućuju kupcima da zaokruže iznos na računu na veći iznos s tim da razlika od stvarnog iznosa ide u svrhu donacije udruzi.

Vrijedi pokušati organizirati i sportske turnire, natjecanje u kvizu ili nekim društvenim igrama za velike kompanije sa puno zaposlenika a kompanije plaćaju kotizaciju za organizaciju. Kompanijama u kojima ima veći broj radnika s manjom djecom možemo organizirati doček Svetog Nikole, Djeda Božičnjaka, izvesti kazališnu predstavu za koju ćemo dobiti donaciju kompanije.

Ekstremni izazovi u kojima poznati sportaši ili javne osobe sudjeluju kako bi se prikupljala sredstva za neku organizaciju iz neprofitnog sektora poznati su i kod nas, kao što je bilo penjanje i spuštanje sa Sljemena 14 puta u 24 sata što je duljina puta jednaka usponu na vrhove Himalaje ili vožnja bicklom duž Jadranske obale u određeno vrijeme gdje se uključuju različite kompanije kao sponzori a građani kao donatori kampanja.

Gaming maraton bi bio zanimljiv generaciji Z i milenijalcima u kojem Strimeri na Twitchu prikupljaju donacije dok igraju igre i sudjeluju u izazovima. Svaki sudionik uplaćuje kotizaciju međutim mogu se uključiti i pratitelji i sponzori zainteresirani za reklamu svojih proizvoda koje kupuju gameri.

U idućim tekstovima predstavit ćemo još neke oblike inovativnog prikupljanja sredstava a do tada želimo vam uspjeh u provedbi nekih od ovih prijedloga.

- Centar za civilne inicijative
POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Nove objave

Kategorije

POLITIKA KVALITETE

CCI primjenjuje sustav upravljanja kvalitetom u procesima usmjerenim organizacijama civilnog društva, dionicima lokalne zajednice i inicijativama građana.

Program regionalnog razvoja civilnoga društva